
El Consell de la Formació Professional de Rubí destaca les millores en FP dual
En la recent sessió plenària del Consell de la Formació Professional, celebrada a l’auditori de Rubí Forma, s’ha posat en relleu l’ampliació del programa d’FP dual a l’Ajuntament de la ciutat. Aquest consell, que funciona com a òrgan de màxima representació, ha fet un balanç de les iniciatives implementades des de 2025.
La presidenta, Ana María Martínez, ha subratllat que el nombre d’alumnes acollits en la modalitat d’FP dual ha augmentat de 10 a 15, ampliant així la col·laboració amb tres centres educatius, entre els quals s’inclou l’Institut J.V. Foix.
Un dels objectius del Consell és seguir el Pla d’Acció 2024-2027, que se centra en millorar i promoure la formació professional, facilitar les transicions acadèmiques i professionals, i dinamitzar la connexió amb les empreses locals. A més, han destacat la importància de fomentar vocacions industrials i científiques com a part del creixement econòmic de Rubí.
El consell ha també treballat en la coordinació dels recursos d’orientació, l’organització de la Setmana de l’Orientació, i iniciatives que apropen les oportunitats laborals als estudiants. Així mateix, ha reforçat l’estructura de governança per garantir una major eficiència en el funcionament del consell i una comunicació efectiva amb les parts interessades.
La sessió va concloure amb una xerrada sobre l’orientació educativa a càrrec de Marius Martínez Muñoz, destacant la importància d’abordar l’absentisme i l’abandonament escolar des de la perspectiva local.
- Et Recomanem -
